Tuesday, June 28, 2011

Lek Ar Bro..


saje je nak post ntuk kali nih pasal silat.. (silat lagi??) hehe..  sori ar der2 sekalian kalau aku asik cite pasal silat je.. mst korang bosan kan.. huhu.. xpe.. aku tetap nak cite gak..! yeah! wohoo..!

aritu waktu wajadiri kat UTP aku g sarapan.. time tgh dok sarapan ni de la pcik2 sbelah aku ni beborak.. drpd style dorang borak cam baru kenal je.. aku tedengar la de ayat pcik ni rancak becakap.. " ala skang ni xpayah blaja silat lagi dah.. g je siam amek pistol.. tembak je.." ewah2.. sedap nye cakap.. pdahal aku dok sebelah tu.. siap pakai baju silat lagi.. menyirap je aku dgr pcik tu mmbebel.. aku ase die pemandu bas tu.. cakap cm nak gempaq die hebat je.. haha.. geram plak..

mmg la pakai pistol je senang.. aku nak cakap ngn ko la ni pcik eh.. kalau ko nak g siam dr slangor ni contohnye.. ko bawak la bas ko tu.. ko ase dalam pejalanan ngn niat ko nak pistol tu xde halangan ke? ko ase spanjang perjalanan ko tu komfem ke slamat? ko ase spanjang pejalanan ko tu xde org ke acu pistol kt ko dulu? haaa.. jawab2.. sile2.. andai kate la dalam pejalanan tetibe de org ugut ngn parang nak duit.. haaa.. tak ke menggigil lutut ko.. jgn time tu ko ase mnyesal plak..

tu baru dlm pejalanan.. kalau dah sampai plak.. ko ase time ko nk bli pistol tu xde org pndang curige kt ko ke? tmbah plak ko org luar.. ko ase xde org nak kenekan ko ke sbb ko de pistol? haaa.. jawab lagi skali..

bukan nak mngate ko la pcik kan.. tapi sbenarnye kite blaja silat ni bukan niat nak bunuh org cm pistol.. niatnye juz nak ade ilmu ntuk pertahankan diri woi.. ILMU tu... ko xnak ke? dush! kan da kene pukul ngn aku.. hehe.. sori ter-emo skit.. ni sume pcik ni la nye pasal..

dalam Islam ade mewajibkan setiap org ntuk tahu mempertahankan diri.. de jgak termaktub dalam al-Quran supaya kita x lari kalau musuh nak berlawan ngn kita.. haaa.. tambahan plak bile Islam cakap dah WAJIB belajar.. maknenye ape? maknenye WAJIB laaa.. eh Nabi pn taw bergusti la wey.. haduish!

k cukup lah takat ni.. sbelom aku sakit jantung marah2 bek aku benti.. sihatkan badan aku nih.. huhu.. sebelum tu aku nak cakap lah.. skarang ni ramai yg xkesah kan pasal ilmu ni.. haaa.. tgk la nnt.. aku percaye satu ari nanti org ramai akn berpususu-pusu nak belajar ilmu pertahankan diri ni sbb takot.. so pk2 kan laa.. -sekian-

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
adiWidget